DESIGN STUDIO-3D

Als je op internet niets hoeft te betalen maar toch iets krijgt, dan ben je zelf het product. Door het delen van onze zoekopdrachten, ons mailverkeer en onze persoonlijke foto’s geven we internetbedrijven onze digitale vingerafdruk cadeau. Het profiel dat hierdoor ontstaat, gebruiken bedrijven als Google en Facebook voor het aanbieden van gerichte advertenties. Zoek je op een nieuwe telefoon? Dan krijg je daarna wekenlang advertenties van jouw favoriete telefoons, voor een scherpe prijs.

Het is van belang dat wij, met onze kinderen, bewust zijn van de marktwerking van internet! Facebook, snapchat en Instagram zijn niet alleen filantropische instellingen die een gezellige ontmoetingsplaats mogelijk maken. Dit lijkt in eerste instantie wel zo. Allereerst zijn het bedrijven die het oogmerk hebben: omzet en winst maken! Zijn we ons hier bewust van?

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Het verwijt klinkt vaak: zit je nu alweer met je mobiel? Veel moeilijker is het om een waardevol gesprek te beginnen over wijs mediagebruik. Hoe blijf je zelf verbonden met pubers die voortdurend online zijn? Hoe kun je identificatiefiguur zijn? Wat zijn goede vragen bij zo’n mediagesprek? En hoe kan de Bijbel leidend zijn in mediagebruik? In samenwerking met Peter Stam biedt Hart voor het gezin een serie teksten met tips rondom mediaopvoeding. Elke week verschijnt er op onze website en Facebookpagina een nieuwe tekst. Bespreek ze met uw gezin of met vrienden!

 

Nieuws

Top